fredag 7 mars 2014

Vem trodde det?

Nej, vem trodde det när jag skrev förra inlägget om mat!?
Att jag skulle bli totalt utslagen i går!
Troligen pga av något olämpligt jag stoppat i mej!

Idag känner jag mej en aning matt och trött,  men är på bättringsvägen.
Jag har fått vara försiktig med maten idag!
Egentligen skulle jag ha kokat blåbärssoppa.
Men det blev inte av och nu är jag ju bättre, så det får nog vara.

Jag har i alla fall plockat in blåbärsris som börjar slå ut.
Riset satte jag i min loppisfyndade gamla ljusvas.
Jag köpte den för jag minns att det fanns en sådan i mitt föräldrahem.
Hoppas att det blir ett bra blåbärsår.
Jag tycker om att fylla frysen med bär.

Blåbärsris hjälpte mej att bli frisk när jag var 10 år!
Jag hade äggvita i urinen och fick inte gå i skolan på en hel termin.
Min mamma hörde av en "klok gumma" att avkok från blåbärsris skulle vara renande.
Det var det beskaste jag någonsin druckit
och jag kan än idag känna den hemska smaken.
Men frisk blev jag på några veckor!

Har ni blivit botade av en klok gumma?
Eller har en riktigt bra huskur?!

5 kommentarer:

  1. Hoppas du mår bättre och något blåbärsris har jag aldrig druckit, men jag plockar gärna in i vas flera gånger fint till tulpaner tycker jag. Idag har de små kottarna till femöringarna kommit så, tack så mycket och imorgon länkar jag till dig, trevlig kväll Karin

    SvaraRadera
  2. Hahha ja det tänkte jag inte ens på, att koppla ihop den sjuka magen och ditt matinlägg. Men ironiskt blev det, minsann! Skönt att du mår bättre idag i alla fall, som du förstår har jag tänkt på din lilla mage. Det är så häftigt med dessa kloka gummor, jag hoppas de aldrig dör ut utan att det alltid finns några yngre som tar över.. kramis!

    SvaraRadera
  3. Oj, hoppsan, hoppas du är bättre idag!
    Blåbärsblommor är så söta!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. I all verden dette innlegget så jeg ikke før nå ! Huff har du vært dårlig , stakkars deg ! Godt at du er på bedringens vei !!! Blåbærris er jo kjempefint , at jeg ikke har tenkt på det før . God bedring g klem til deg !

    SvaraRadera
  5. Kloka gummor brukar ha bra idéer.
    Jag dricker alltid ingefärste när jag har ont i halsen eller är förkyld. Provade en gång att dricka björklövste, för det skulle vara nyttigt, men det smakade bastu. Nässelte dricker jag också och det är riktigt gott.

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!