fredag 18 oktober 2013

Hösttankar



 
Nu blir dagarna kortare och kortare.
Hösten har verkligen gjort entré.
Julmässan i vår lilla stad är om två veckor.
Tiden skenar iväg.

Jag har planterat ljung i lådorna vid verandan och pyntat med lite tallris.
De vita blommorna kommer säkert att frysa i natt,
men de var så fina så jag hade inte hjärta att kasta dem.
Namnet på dem har jag precis glömt.
Är det någon som vet?

Kul att så många ville vara med i min lilla utlottning av ljuset!
Här har jag skaffat tre stycken som lyser så fint varje kväll!

Jag önskar er alla som tittar in en fin helg!

13 kommentarer:

  1. Vilket vackert arrangemang! Trevlig fredagskväll!

    Höstkramar till dig.
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Jag har också sådana blommor, heter de inte något med snöflinga? Minns nog fel för det är vore ju ett konstigt namn på en sommarblomma. Julmarknad låter både roligt och lite för tidigt!
    Jag har också köpt mig ett helt gäng sådan där ljus och ställt runt om i huset! Bra med timmer, så det lyser även om vi inte är hemma! Får tacka dig för tipset! kram M.E

    SvaraRadera
  3. Så fint du har gjort - som alltid! Ja jisses vad det blir mörkt tidigt nu men ännu blir jag inte deppig utan tycker bara det är mysigt. Det enda skulle väl vara att nu kommer det dröja månader innan man återigen kan fotografera i dagsljus annat än under helgerna! Men vet du, nu har även jag börjat längta efter advent... efter att få upp jättestjärnan i fönsterpartiet... ååhhh! Kramis!

    SvaraRadera
  4. Lika roligt som det är att plantera lådorna på våren är det nu. Det är en annan färgskala lugn och mustig. Jag har också ljung varvat med små minigranar. I några lådor har jag stuckit ner några frökapslar av solhatt. Det ser häftigt ut. Trevlig helg till. Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Lika roligt som det är att plantera lådorna på våren är det nu. Det är en annan färgskala lugn och mustig. Jag har också ljung varvat med små minigranar. I några lådor har jag stuckit ner några frökapslar av solhatt. Det ser häftigt ut. Trevlig helg till. Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Vackert med ljung och snöflinga hater den nog, för det kallar jag den i alla fall. Har själv två stycken och dom blommar så fint och ser helt fina ut, det är helt otroligt för jag har haft dem sen början på juni. Tacksamma blommor, så man vet att nästa sommar kan man köpa flere sådana.
    Ha ett bra veckoslut!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  7. Snöflinga eller bacopa heter den vita, dom är så söta. Kikar in till dig för första gången! Hoppas du haft en bra dag!

    Kram Kina

    SvaraRadera
  8. Vad fint du gjort med blommorna.
    Här är det snö nu på mina ljung och -7 grader. I morse var det -12!
    God natt♥
    Kram ♥

    SvaraRadera
  9. Så fint du har plantet blomstene da , ser koselig ut ! Jeg vet ikke hva de heter , men fine er de . God natta klem til deg !

    SvaraRadera
  10. Så fint du planterat, hoppas innerligt att planteringarna överlevde den kalla natten.
    Men idag har vi sol!

    Trevlig helg!
    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  11. Det är så mysigt att pyssla utanför på hösten, det blir så fint och inbäddat och mysigt! Jag är väldigt förtjust i murgröna! Du har gjort jättefint! Nånting säger mig, snöflinga?? Kan det vara så.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  12. Lämnar ett litet avtryck efter mig, så att du ser att jag tittat in i din fina blogg.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  13. Hej bästa Du! :o)

    Så jättevackert i din blomlåda! Bacopa tror jag den heter. Hade såna i sommar jag också. Men dom har frosten redan tagit sedan länge. I år har jag faktiskt skippat ljungen som jag oftast brukar ha. Jag har bara plockat enris och lite granris. På en del av enriset sitter bären kvar. Det tycker jag är fint.

    Brukar oftast tycka att hösten är en transportsträcka mellan sommaren och julen. Men i år har jag verkligen njutit av hösten. Den har varit både varm och solig här uppe hos oss. Nu har kylan kommit, men solen följer oss fortfarande. TOPPEN! :o)

    Mys o må så gott!
    Kramar
    Monika

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!