fredag 23 augusti 2013

Sensommarlycka

Idag har jag känt något annorlunda.
Sensommarlycka!
Sommaren går mot sitt slut men sommaren vägrar att försvinna!
Jag är lycklig!
För jag älskar sommaren!


Visst var vinden kall när vi satt ute med vårt förmiddagskaffe
men solen värmde snabbt upp oss när den kom fram bakom molnet som skymde den.


Det tänkte jag på när jag stod vid vår gamla brunn
och pumpade fram vatten i kannor för att vattna de törstiga blommorna.
Solen stekte och jag ville helst bara sätta mej och känna värmen en stund.
Men blommor och tomater behöver vatten, likaväl som vi behöver mat.

Vilken underbar sommar vi har haft.

12 kommentarer:

  1. Vi har haft en helt underbar sommar, och än finns det lite kvar av den. Men visst känns det ibland att hösten är på väg.
    Ha en skön helg. / Kram.

    SvaraRadera
  2. Åh goa mamma! Det är så sant! Vi har 22,4 grader här idag och strålande sol. Vad mycket lyckligare man blir bara solen skiner och det är lite värme! Jag försöker intala mig själv att man kan vara lycklig även om det är mulet och regnar men det är helt enkelt inte lika lätt... så fina foton, du är himla bra på att fånga insekter i blommor! :-) kramis!

    SvaraRadera
  3. Ja visst är det helt fantastiskt! Helt ok att det blir höst, men den här sköna "eftervärmen" njuter jag verkligen av.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  4. Här vid sydkusten har vi också haft en underbar dag och jag skulle helst velat gå längs stranden hela dagen,
    men även här behövde det vattnas rejält och tusen andra saker skulle göra, så det blev inte så många
    timmar i solen! Men nu ska vi grilla och njuta av den ljumma kvällen! Visst blir man lycklig av att sommaren
    bara fortsätter och fortsätter...
    Kram
    M.E

    SvaraRadera
  5. Härliga sommarbilder!
    Vi har ganska skönt väder här också i dag. Men i går på kvällen var det bara 4 grader, då kändes det som höst.
    Ha en fin fredagskväll.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Visst har det varit härliga dagar med sensommar och det tycks bli en sådan helg också. Jag har märkt att humlorna inte är lika aktiva längre, de sitter länge på sina gömställen. Som på din fina bild!

    Önskar dig en fin helg!
    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  7. Kalla nätter och varma dagar att njuta av. Vi kom ut till sommarhuset i går kväll. Tyst och lugnt inte en enda granne på någon av holmarna, bara fågel-ljud och någon fisk som hoppar. Man önskar att man kunde ta till vara sådana ögonblick och stänga i en flaska och ta fram i vinterkylan och minnas de härliga stunderna.
    Ha det så bra och vackra bilder du har!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  8. Sensommarlycka! JA! Jag njuter av sensommarvärme på altanen ikväll, plockar bland blommor och blader. Livet är härligt ikväll. Kram

    SvaraRadera
  9. jag älskar också sommaren och visst har vi den fortfarande en aning, åtminstone på dagarna, underbara bilder
    Sv: jo, Nemo är jättesnäll, men han vaktar sin matte :)
    kramar

    SvaraRadera
  10. Håller med !!! Man vill dra ut på sommardagarna så länge det bara går. Man vill njuta av blommor och natur och allt man kan göra utomhus. Tids nog är det dags att krypa in och höstmysa. Men sommaren är BÄST !!!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Och nu har vi ju fått sådana där riktigt fina sensommardagar, visst är det helt underbart. Låt oss njuta!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  12. Verkligen härligt och skönt sensommarväder! Idag har jag rensat bort alla vattenskott på vårt äppelträd, fattar inte att de växer upp så snabbt! Det blev nästan ett lite svettigt jobb i solskenet men skönt att få det fixat:)
    Ett lite försenat grattis till bloggens 1-årsdag!!
    Kram Margot

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!