fredag 23 november 2012

Utepyssel

Idag efter skogspromenaden med vovvan
stannade jag ute för att pyssla lite.
Julie har förresten varit riktigt pigg idag.
Inte legat och sovit så mycket
och i skogen var det full fart på henne, nästan som en liten valp.
Solen sken från en klarblå himmel
och det var nästan ingen vind alls.
På vägen hem från stan igår
stannade vi till vid ett skogsavverkningsområde.
Där passade jag på att plocka med både
granris och tallris.
Jag hade tänkt göra en adventskrans
och använda mig av granris i år.
Som stomme tog jag fram en gammal björkriskrans.
Jag hängde upp den på vår vedboddörr
och fotade den där opyntad.
Får se vad det blir mera, lite kottar kanske. 
 
 
Sedan var det en av mina knoppiga amaryllisar,
 som fick komma ut i novembersolen
och bli placerad i den här fina krukan tillsammans
med en hyacint och en liten murgröna.
Får nog ställa det hela svalt i verandan
så den slår ut lagom till jul.
Kanske om jag har tur.
 




Det blir nog lite mossa istället för stenarna.


3 kommentarer:

  1. Mina amaryllisar har blommat över nu, men det finns en knopp kvar som jag hoppas slår ut. Är glad om nåt slår ut, jag... hihi. Tål tyvärr inte hyacinter, men jag älskar doften och utseendet på dom. Ska leta efter doftlösa, det ska visst finnas...
    Skönt att Julie är pigg. Du ser...
    Lilleman sover också mycket inne, men är pigg o glad ute. Det är väl den friska, klara luften...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. Gud vad fint! Så jättetjusigt du gör. Vilket vackert ljud du fotat i! Du är lycklig du som kan vara ute i dagsljus på vardagarna :-) helt otroligt att man inte ser sitt hem i dagsljus mer än på helgerna så här års. Här kör vi sista flyttstöket i helgen, nu blir det till att bo i kappsäck sista dagarna! Kramis!

    SvaraRadera
  3. Å såååå fint.
    Tittar också in och önskar dig en fin söndagskväll och en strålande start på nya veckan. Kram Maria ♥

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!