tisdag 6 november 2012

Trasvovven lagad.

Idag lyser solen på oss. 
Idag är vi jätteglada. Det känns som om vår trasiga vovve börjar bli hel igen.
Vilken lycka att vi inte gav upp. Vilken lycka att vi inte ringde jourhavande veterinär 
i går natt när hon var som oroligast. Hon låg i vår säng och kastade sig från det ena stället tll det andra och kunde inte ligga still. När hon äntligen sov kortare stunder andades hon häftigt.
Ibland hördes inte hennes andetag.
Den natten var lång, alldeles för lång i ovisshet.
Men idag lyser solen på oss.
När mannen gick upp sprang hon glatt efter honom för att få sitt morgongodis som vanligt.
Och hon sprang fram till sänggaveln för att titta ut genom fönstret på den nya dagen som vanligt.
.Det är skönt när allt är som vanligt.
Jag vill tacka för alla värmande, tröstande kommentarer.
Vi vet visserligen att framtiden är oviss.
Men vi är så tacksamma att vi får kela och gossa med henne ett tag till. Gå långa promenader i skogen och se hennes långa öron fladdra när hon springer ifatt oss.
Det här är en dag som jag aldrig glömmer. 
Det är dessutom min älskade fars födelsedag.

3 kommentarer:

  1. Buu nu bölar jag. Måste skärpa mig, sitter ju på jobbet! ;-) Hurra för vanligt, precis som jag sa när vi pratade i telefon för ett tag sedan och sa att det var skönt att allt var som vanligt. Och hurra för min morfar som jag aldrig hade äran att få träffa men ofta tänker på. Alldeles för en stund sedan faktiskt, när en kollega berättade om sin far som grät en enda gång och det var när han fick skicka sin sista ardennerhäst till slakt. Då tänkte jag på min morfar, hästkarlen. Och så är det hans födelsedag. Massor med kramar! Gud vad fint du skriver.

    SvaraRadera
  2. Håller med Fina, du skriver så fint. Och här kommer tårarna också, när jag ser att det vänt och att raringen är bättre. Så skönt. Jag vet som sagt hur ni känner det. En dag i taget. Minns hur dålig Rottis var när han fick sin hjärnskada (svår hjärnskakning och skada på lillhjärnan) och vi tog verkligen en dag i taget. Han levde i ytterligare 1 1/2 år...
    må så gott
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Så skönt att hon mår bättre.. hoppas ni får behålla henne ett bra tag till
    kram Rosa

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!