söndag 11 november 2012

Inför advent



Häromdagen när vi var i stan sprang jag på hyacinter.
Måste bara ha en.
Krukan som jag ställde den i har jag ärvt efter min mor.
 I adventstid stod den alltid på köksbordet med en hyacint i.
Barndomsminnen.
Det är en kopparkruka.
Egentligen ska den vara putsad så det blänker, men den har stått
undanställd  i mitt krukskåp i brygghuset sen förra julen..
Så här matt var den när jag tog fram den.
Mannen tycker den är fin och ser gammal ut så här,
vad tycker ni?
Putsa eller icke putsa?

1 kommentar:

  1. Så mysigt! Ååhh jag vill också ha hyacinter... får se om jag kan fixa några sen (vi har ju fortfarande blomstercheckar kvar!) men måste ställa dem så inte Pebbles kommer åt dem - de är ju giftiga. Inte för att hon brukar äta på växter men det händer ju... hihi jag vet inte men jag tycker också krukan ser charmig ut så här. Eftersom du tvekar kanske du ska låta den vara för nu för det tar ju ett tag att få den oputsad igen om du skulle ångra en putsning! :-) Kramis!

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!