onsdag 24 oktober 2012

Växtkraft





Tänkte bara visa min lilla,lilla kruka som fått ett stort besök.
Krukan har en diameter på ungefär 5 cm.
För fem år sedan (kanske) satte jag några kvistar av "knyckt" peperomia.
Knyckt från mitt gamla jobb i staden där vi bodde förut.
Jag placerade min lilla,lilla kruka på botten av min nyinköpta fågelbur.
Botten på buren täckte jag med vackra stenar.
Ängeln hade Fina gett mej. Hon hade gjort den själv.
Den första tiden syntes krukan , stenarna och ängeln bland det gröna.
Nu får jag leta efter krukan varje gång jag vattnar för att vattenstrålen ska träffa rätt.
Så här är det med många av mina krukväxter.
 Dom växer sig så stora så de får inte plats.
Tur att huset är stort.

8 kommentarer:

  1. Hihi! Vilka fina bilder! Står den i verandan? Ojoj vad den växer. Ja verkligen tur att ni har så stort hus. Får mig att tänka på en saga. Om den växer sig allt för vild, lova att du ringer mig fort så kommer jag och räddar er! Puss & kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej den står i tv-rummet, tog fotot en dag med bättre ljus! Glömde skriva att piedestalen är inköpt på loppis för 20:-

      Radera
    2. Ja det var verkligen fint ljus i de bilderna. Var säker på att de var tagna i verandan, så fin bakgrund. Du kan du!

      Radera
  2. Oj vilken växtkraft. Har blommor (porslinsblommor) som stått i åratal och knappt växt nåt... Gröna fingrar? Jag? Inte då...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har också en porslinsblomma som blommar, vid flytten hit blev den ihjälvattnad:( Blev dock räddad till en ny av svärmor som hade ett litet, litet skott (från mej).

      Radera
  3. Så vackert! Gröna fingrar tror jag bestämt damen har. Grattis! Kram P

    SvaraRadera
  4. Ja du vilken växtkraft. Så vackert.
    Gör dig en fin dag, kram från Maria

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!